Добре,но откъде се мъчи тоя комутатор или какво е в Еку-то,постоянно,значи нещо предизвиква това еку да даде пак проблем,ако не се лъжа,аз мога пак да сменя компа и другото лято като стане пак топло той пак да изгори тогава....какво да проверя според вас по-ред на номерата,за да не си хвърлям само парите и пак нищо да не става и още в смисъл от къде да тръгна...колата даваше само грешка бедна смес явно от катализатора запушен или генерацията.....или центровката на колата.....ще го проверим с осцилоскоп кое,компа ше го гледаме..но явно пак трябва да го отваряме или не знам...
Известие
Collapse
No announcement yet.
ТОПИ БОБИНИ КАТО В КАМИНА
Collapse
X
-
Ами, ако прочетеш всички постове, може и да разбереш какво сме писали толкова време. При теб проблема не е - счупен съединител - нов съединител. Трябва да се провери цялата ел. уредба на колата + работата на компа. Трябва да се провери, дали всички JTS модификации, са с еднакви комп. и бобини - да взимаш а те да не отговарят на компа.Alfa Romeo 159 1.9 16V SW
Comment
-
Драйвера е един транзистор. Немога да кажа, дали може да се замени. Незнам компа как е сглобен. Може и да може, всичко зависи от това, дали може да се разглоби компа. Преди да почнеш да сменяш, намери някой да провери ел. системата, за да си нямаш много резервни части после.Last edited by GammaRay; d.m.y г., 20:27.Alfa Romeo 159 1.9 16V SW
Comment
-
Драйверът е един транзистор, ама PNP, NPN, MOS FET (с P-канал, с N-канал?) ли е, дали е комплеметарна двойка, какъв е коефициентът на усилване по ток h21e, ако е MOS FET има ли защитен диод между сорса и дрейна? Прекалено много са въпросителните... А на всичкото отгоре почти съм сигурен, че на самият полупроводников елемент няма да има означение (фабрично ги трият). Така, че колега, направо търси нов главен мозък.Last edited by dansguardian; d.m.y г., 20:40.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Виж сега. Няма значение мосфет или биполярен е. Има значение дали като включиш осцилоскопа, на входа на бобината, ще видиш крива със синусоидна или квадратна форма. Ако видиш линията на смъртта, значи че тоя транзистор е дал фира. Нека да се провери и тогава да си сменя компа. Иначе си прав.Alfa Romeo 159 1.9 16V SW
Comment
-
Сега погледнах схемата на този мотор и виждам, че бобините са с вградени комутатори:
Четирите извода на всяка бобина имат следното значение:
1 - управление от ECU-то
2 - шаси от ECU - то
3 - шаси
4 - +12V
Ако се губи масата, идваща от ECU-то (извод 2) е много вероятно първичната страна на бобината да стои постоянно под напрежение и в това да е причината за стопяването и.
Накратко - тези 2 маси трябва добре да се ревизират.
Аз бих обединил изводи 2 и 3 за да съм сигурен, че не е в това причината.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:52.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
благодаря за мненията но какво е шаси какво да проверя там,и вероятна причина за фирата на компа.Също като отворя капака откъде се броят цилиндрите като АБЦД о от дясно на ляво или от ляво на дясно.Какво прави напрежение в компа за да гори тоя комп,повечето неща които говорите аз не ги разбирам наистинаБих сменил компа пак,но аз трябва да съм сигурен че няма да изгори отново тоя комп следващото лято така че трябва някои да ме насочи къде е точно проблема в късото маса на купето фусовата кутия нямам никаква представа
Last edited by balukchiev; d.m.y г., 18:40.
Comment
-
Сменяш и проблема си остава и ще си остава .
Тази кола трябва да я види някой който познава инсталацията и има здрави нерви .
Компютри ремонтират във Варна но предимно на Ауди , вагони и прочее швабски . За Алфа не знам дали имат документация , но при положение ,че JTS си е 1/2 Опел може и да познайват нещо .. ще питам моя човек .
За срок не се ангажирам ,че е сложно .Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !
Comment
-
Първоначално публикувано от balukchiev Покажи съобщениеблагодаря за мненията но какво е шаси какво да проверя там,и вероятна причина за фирата на компа.Също като отворя капака откъде се броят цилиндрите като АБЦД о от дясно на ляво или от ляво на дясно.Какво прави напрежение в компа за да гори тоя комп,повечето неща които говорите аз не ги разбирам наистинаБих сменил компа пак,но аз трябва да съм сигурен че няма да изгори отново тоя комп следващото лято така че трябва някои да ме насочи къде е точно проблема в късото маса на купето фусовата кутия нямам никаква представа
Според мен дефектирането на компютъра може да е следствие от топенето на бобините, но не и причината.
Потърси някой електричар и му посочи схемата и разсъжденията, които постнах по-нагоре.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Екото иска да каже да провериш връзката на минусовата клема към шасито/коя да е ламарина/ и всички връзки към шаси които касаят проблема.Имат навика да ръждясват, клеясват, окислаяват поради което има влошен контакт съответно никакъв минус не отива към съответния консуматор или поради липса на някоя връзка към шаси взема минус по други кабели/демек байпасира се самопроизволно/ поради което нараства тока през съответния консуматор и дава фира, също така лошата връзка може да стане причина за повишена консумация, демек по голям ток отколкото трябва.Между другото провери ли си масата която е към шината със бобините - вдясно на шината има един крепежен болт който служи за маса, често гайката която е запресована в капака на клапаниште превърта или е с повредена резба поради което има лоша връзка.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
По-точно казано - предположението ми за липсата на "шаси" от ECU-то (на извод 2) е следното:
При захранена първична намотка на бобината, токът през нея протича през изводи 4 и 3.
Вграденият комутатор представлява мощен безконтактен ключ, който за да работи коректно се захранва през изводи 4(+12V) и 2(шаси) а получава управляващи импулси през извод 1.
Ако на тази схема и липсва захранването по извод 2, то тя ще работи некоректно и поради това първичната страна на бобината стои непрекъснато под напрежение и в резултат на това гори.
Най простото нещо, което може да се направи е това да се свържат накъсо изводи 2 и 3.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
ТОПИ БОБИНИ
Здравейте момчета след почти месец в сервиз прегледани всички маси по купе,кабели и комп,излезе че проблема с бобините не е от компа,той си давал правилни импулси навсякъде,момчетата казаха че при смяната на компа колата е направена много добре изведени са отделно кабели от компа към бобините и не е от компа,най верочтно,но сега има друг проблем смених бобината на 3ти цилиндър,и се га колата дава слабо запалване на 3ти цилиндър и също и ламбда преди катализатора за смяна,като стигне до 70 градуса колата греяката с цилиндъра спира,остава само ламдата,интересно,досега не е имало такъв проблем.Какво бихте казали вие,пикнал инжектор,повреден клапан,свещи или центровка и колата не върви добре иначе...бъобяе не върви за 170 коня.свещите не са зацапани видимо са добре.Целият ток по колата е наред...а докато стигне 70 градуса колата чека свети постоянно и титка.след 70 спирал сам и оставала грешката на ламбдата.Продължаваме с огледа,сега ще направим центровката,и след това ще пиша пак,мен лично много ме съмнява катализатора...колата била като запушена,ма къде да я търсим тая грешка с цилиндъра не знам вече,остана ми реално да сменя една бобина на 4ти цилиндър ма той сега не дава греяка.Няма логика първо дава 3 и 4 после само 3 при сменена вече бобина там,а 4 не излиза,и колата не върви,за мен остава да е центровак и прехвърлил зъб или катализатор ако не са дюзите.Вашето мнение моля?Last edited by balukchiev; d.m.y г., 19:27.
Comment
Comment